خوش آمدید — امروز پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶
مشاهده خبر

نخستین باند تمام بتنی کشور بدون پرواز مانده است

تاریخ ارسال: سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵
کد: 1006930
بازدید: 495

نخستین باند تمام بتنی کشور بدون پرواز مانده است

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: باند جدید فرودگاه رامسر، نخستین باند بتنی ایران به شمار می‌آید که با وجود موانع پروازی و تملک نکردن اراضی اطراف آن موجب کوتاه شدن طول باند شده به طوری که این باند نمی‌تواند میزبان پروازهای روزانه و برنامه‌ای باشد.

 

بهگزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به نقل از تین‌نیوز، سعداله وطنخواه گفت: به تازگی خط کشی باند فرودگاه رامسر به پایان رسیده است اما به دلیل عدم تملک اراضی اطراف فرودگاه، وجود موانع پروازی و ساختمان‌های مسکونی اطراف فرودگاه، باند به طور موثر آماده بهره‌برداری نیست و تنها پروازهای موردی با هماهنگی قبلی در آن برقرار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ابتدا و انتهای باند فرودگاه‌ها باید عاری از هر مانعی باشد، ادامه داد: حدود یک دهه قبل وزارت راه و شهرسازی در پی مصوبات سفرهای استانی این باند را به طول ۲۷۰۰ متر احداث کرد اما در آن زمان برای رفع موانع و تملک اراضی طرحی تهیه نشد و اکنون دولت باید برای تملک و خرید اراضی اطراف فرودگاه اقدامی کند. در حقیقت، طول واقعی و قابل استفاده باند فرودگاه رامسر حدود ۱۰۴۰ متر است.

 

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران، در حال حاضر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نسبت به بهره‌برداری عملیاتی باند جدید فرودگاه رامسر برنامه‌ای ندارد تا مسئولان استانی برای حل این مشکل راهکارهایی ارایه دهند. البته رایزنی‌هایی در این زمینه صورت گرفته اما فعلا سیاست شرکت فرودگاه‌ها برای برطرف کردن موانع پروازی پیش از برقراری پروازهاست.

 

وی اضافه کرد: اکنون تنها امکان برقراری پروازهای موردی با هماهنگی قبلی در باند جدید فرودگاه رامسر فراهم است و هواپیماهایی با بدنه باریک مانند ATR و فوکر ۵۰ می‌توانند در این فرودگاه نشست و برخاست داشته باشند.

 

مطابق نقشه از پیش تعیین شده طول باند جدید این فرودگاه باید ۲۷۰۰ متر باشد که بر اساس استانداردهای پروازی حدود ۱۰۴۰ متر آن قابل استفاده است، همچنین این باند ۶۰ متر عرض دارد.

‏فارسی‏English‏العربية‏Deutsch